Elegia dla pudełek śniadaniowych

W rożnych etapach kariery stajemy się innymi ludźmi. Ci, którzy pamiętają mnie z pierwszej pracy wiedzą, że nigdy nie przynoszę swojego jedzenia do pracy. Ci z obecnej wiedzą, że mam je prawie zawsze. Ci ze środkowej, mogli być świadkami przemiany.

Istnieje w tym wszystkim mały świat ludzi przynoszących swoje jedzenie do pracy. I nie będę tutaj roztrząsał zawartości tych pudełek, wszyscy przeżyliśmy śmierdzące mikrofalówki po stuletnim bigosie babci kolegi. I dalej pamiętamy jak nasz kotlet walił rybą. Nie będę też rzucał sucharków o diecie pudełkowej.

W każdym szklanym budynku panuje zasada, że w piątki wszytko co jest w lodówce idzie do wyrzucenia. Zanim to nastąpi, panie sprzątające zbierają wszystkie pozostawione pudełka w jedno miejsce. Wielka sterta zapomnianych pudełek. Nie jedno czy dziesięć, ale cała sterta. I tak się zastanawiałem, jak to ludzie mogą zapominać o swoich pudełkach. Czy tak ciężko jest ich upilnować? I czemu nikt ich nie odbiera?

Aż nagle, sam zgubiłem pudełko. Koło wtorku, poszukałem chwilę, nie znalazłem. Szkoda. Życie toczy się dalej.

Nastał piątek, szczęśliwy wchodzę do kuchni. A tu wśród piramidy pudełek jest i moje. Leży sobie spokojnie i bezczynnie. O fajnie, mogę zabrać. Ale czekaj, czy to na pewno moje. Wygląda jak moje, ale nigdy mu się nie przyglądałem dokładnie. To na pewno moje? Niepewność. A co jak wezmę i się okaże, że to czyjeś? I ta osoba akurat wejdzie do kuchni? Nie dałbym sobie rady w więzieniu, nie będę ryzykował. Smutny wyszedłem z kuchni, a moje pudełko tam pozostało.

Czy to jest powód dla którego zawsze ich tam tyle jest? I co się z nimi dzieje po tym piątku? Są tajemnice które muszą pozostać nierozwiązane.

A dlaczego tyle pisania o pudełkach i ich nieodbieraniu? Bo doskonale symbolizują nasze życia i kariery.

Są plastikowe, puste w środku i wstyd się przyznać.

Leave a Reply

