Jak uczynić miejsce niefajnym

Gdyby dwa tygodnie temu ktoś mnie zapytał, “Grzegorz, a jakie jest najmodniejsze, hipsterskie, miejsce w Krakowie?”, bez zastanowienia odparłabym, że to Forum. Stary nadwiślański hotel ze swoimi leżakami i Fritz Colą. Tam bywałem, jadłem pizze i piłem piwo. Young Adult, moment życia gdzie seriale typu Przyjaciele czy Jak Poznałem Waszą Matkę, stają się coraz bardziej zrozumiałe. I nie ważne, ile seriali o amerykańskich nastolatkach bym nie oglądał (a ostatnio pochłonąłem 13 Powodów i Riverdale), to statek już odpłynął, to nie moje problemy. Nie zbłaźnię się przed całą szkołą, bo do szkoły już nie chodzę.

No ale, w mojej nowej pracy mam osoby dużo młodsze, na tyle młodsze, że czasami jest mi smutno. I te młodsze osoby zabrały mój nowy zespół na Dolnych Młynów. Nowe modne miejsce w Krakowie. Modniejsze niż Forum. Bardziej hipsterskie, z jeszcze bardziej cierpkimi piwami. Stare budynki, podobno fabryki tytoniu, są fortem krakowskiego hipsterstwa. Jest tam miło, przyjemnie. I młodo.

Więc poszedłem tam jednym razem z moimi kolegami, w podobnym do mnie wieku. I to chyba koniec historii tego miejsca. Dolnych Młynów są imprezą na którą przyszli Twoi rodzice (czyli ja). To tacy jak ja zepsuli Forum i popsują następne miejsce. Ja jestem zwiastunem mainstreamu i nudy.

Bo to czas sobie uświadomić, że nie jest się studentem. Ludzie mówią mi proszę pana. Kiedy zorientowałem się, że moja szafa to już tylko koszule, poszedłem do Croppa szukać kolorowych koszulek, ale spojrzenie pani ekspedientki uświadomiło mi , że wyglądam za staro na ten sklep, a za młodo na kryzys wieku średniego. Więc chyba wyglądałem na debila.

I to jest puenta. Moje pokolenie nie wie do końca kim jest. Na studiach krzyczeli na nas, że czas dorosnąć. W pracy traktują nas jak dzieci. Więc chodzimy po niegdyś modnych miejscach, nie wiemy w co się ubrać. I nawet nie wiemy po co.

 

Leave a Reply

